• a_baner_glowny.png
  • a_baner_wlasny.png
  • a_logo2018--kolor.gif
  • baner_nop_01.png
  • baner_nop_02.png
  • baner_nop_03.png
  • baner_nop_04.png
  • baner_nop_05.png
  • baner_nop_06.png
  • baner_nop_07.png
  • baner_nop_08.png
  • baner_nop_09.png
  • baner_nop_099_krzyzowka.png
  • baner_nop_0991.gif
  • baner_nop_10.png
  • baner_nop_11.png
  • baner_nop_12.png
  • baner_nop_13.png
  • baner_nop_14.png

Dobczyce - happening

Happening „No promil, no problem”

W dniu 8 listopada 2018r. Samorząd Uczniowski naszej szkoły zorganizował na dobczyckim rynku happening pod hasłem „No promil, no problem” . Dołączyliśmy w ten sposób do społecznej kampanii, której głównym celem jest ograniczenie na terenie Małopolski liczby osób pod wpływem środków psychoaktywnych za kierownicą oraz zmiana społecznego nastawienia wobec nietrzeźwych kierowców –  wzmocnienie postawy krytycznej u pasażerów pojazdów, których kierowca wzbudza wątpliwości co do stanu trzeźwości.

Zorganizowaliśmy więc konkurs plastyczny na plakat i hasło – „STOP nietrzeźwym kierowcom”, przygotowaliśmy apel do kierowców, który następnie odczytaliśmy w kilku miejscach na dobczyckim rynku. Napotkanym osobom rozdawaliśmy balony z logo kampanii, chorągiewki z napisem  – „marsz trzeźwości dla Niepodległej” oraz pełne emocji listy pisane do kierowców.  Nadawcami tych listów były dzieci, które straciły bliskie osoby w wypadku spowodowanym przez nietrzeźwego kierowcę. Na tę okoliczność przygotowaliśmy i odśpiewaliśmy piosenkę pt „Kierowco – szanuj życie” autorstwa p. Magdaleny Jamki. Na godzinach wychowawczych w klasach 4 – 6 przeprowadzone zostały, bądź w najbliższym czasie będą przeprowadzone zajęcia profilaktyczno – wychowawcze zatytułowane ODPOWIEDZIALNOŚĆ wpisujące się w tę tematykę.

Nasz happening spotkał się z żywym zainteresowaniem i zrozumieniem ze strony napotkanych osób, bowiem dotyczył bardzo ważnych kwestii społecznych. Opiekunowie Samorządu


Tekst, a także galeria zdjęć z wydarzenia: http://spnr1dobczyce.pl/2018/11/09/happening-no-promil-no-problem/