• a_baner_glowny.png
  • a_baner_wlasny.png
  • a_logo2018--kolor.gif
  • baner_nop_01.png
  • baner_nop_02.png
  • baner_nop_03.png
  • baner_nop_04.png
  • baner_nop_05.png
  • baner_nop_06.png
  • baner_nop_07.png
  • baner_nop_08.png
  • baner_nop_09.png
  • baner_nop_099_krzyzowka.png
  • baner_nop_0991.gif
  • baner_nop_10.png
  • baner_nop_11.png
  • baner_nop_12.png
  • baner_nop_13.png
  • baner_nop_14.png

Mszana Dolna. Kasinka Mała - warsztaty dla liderów

  • Warsztaty "No promil- no problem"
    • Warsztaty "No promil- no problem"

    • „No promil-no problem” to kampania społeczna mająca na celu uświadomienie kierowcom niebezpieczeństwa związanego z prowadzeniem pojazdu pod wpływem alkoholu. Tegoroczna tematyka nawiązywała do 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. W spotkaniu 29 października 2018 r. wzięli udział liderzy ze szkół podstawowych Gminy Mszana Dolna. W trakcie spotkania młodzież zapoznała się z programem oraz założeniami akcji.

       Pierwszy etap warsztatów  prowadzony były w formie  ćwiczeń integrujących, mających na celu podnoszenie umiejętności społecznych oraz kształtowanie wśród młodzieży postaw krytycznych wobec nietrzeźwych kierowców, stanowiących śmiertelne zagrożenie dla siebie i innych. Prowadząca pokazała film, który był początkiem do rozpoczęcia dyskusji na temat odpowiedzialnych wyborów, które często decydują o naszym życiu. Zachęcała do odważnych reakcji, sprzeciwianiu się jeździe po pijanemu i stanowczemu powiedzeniu „Nie promilowemu kierowcy”!

       Drugi etap był prowadzony przez studentkę prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego, należącej do  Krakowskiego Stowarzyszenia Mówców, która przeprowadziła kilka ćwiczeń debat oxfordzkich, mających na celu naukę skutecznej komunikacji w grupach. Ćwiczenia polegały na dobieraniu się w pary i grupy oraz przekonanie przeciwnika do tego czy książki są lepsze od filmów; albo czy lepiej uczyć się matematyki, niż języka polskiego; czy Noe mając jedno miejsce na arce, które powinien wybrać zwierzę  np. konia, pszczołę, owcę ,lwa czy inne. Uczniowie używając silnych argumentów mieli przekonać przeciwnika do swoich racji. Zajęcia te miały na celu przygotować wszystkich zgromadzonych do głównej debaty pt. „Napoje alkoholowe nie powinny być reklamowane w telewizji:” Lewa strona  zajęła stanowisko na „tak”, prawa strona stała na stanowisku „nie”.

       Zajęcia były bardzo interesujące i pouczające. Na zakończenie organizatorzy przygotowali poczęstunek.

      red. i fot. M. Piwko-Bieniek